Fantasy Premier League: Vodnik po pravilih

Home » Fantasy Premier League: Vodnik po pravilih
fpl pravila

Izbira ekipe

Prvo in osnovno pravilo je, da lahko vsako ekipo sestavlja največ 15 igralcev, razporejenih v štirih linijah.

  • 2 vratarja
  • 5 branilcev
  • 5 vezistov
  • 3 napadalci

Začetni proračun je 100 milijonov evrov, iz vsake ekipe pa lahko izberete največ tri igralce. Na tem mestu moramo omeniti, da vrednost celotnega proračuna niha glede na sezono zaradi nihanja vrednosti nogometašev, ki jih določajo številni dejavniki, kot so trenutna forma, zastopanost v ekipah Fantasy Premier League (v nadaljevanju FPL), minutaža itd. 

V praksi to pomeni, da se proračun poveča ali zmanjša za 0,1 milijona evrov, če cena določenega igralca naraste ali pade za 0,2 milijona evrov. Recimo, da je cena igralca Mohameda Salaha 12,5 milijona evrov. Če njegova vrednost poskoči na 12,7 milijona evrov, se bo proračun vseh managerjev FPL povišal na 100,1 milijona evrov.

Upravljanje z ekipo

Začetna postava

Od 15 izbranih igralcev je v začetni postavi tako kot pri klasičnem nogometu 11 igralcev, ki zbirajo točke. Pri tem morate biti pozorni na 90-minutni rok pred začetkom tekme, saj lahko ekipo sestavljate samo do tega roka.

Vse točke, ki jih bodo prinesli igralci začetne enajsterice, se upoštevajo pri skupnem rezultatu ekipe, ki se med igro redno posodablja. Če igralec iz začetne postave iz kakršnega koli razloga ne more igrati, ga nadomesti prva menjava na kopi. Ravno zaradi tega pravila je vrstni red rezervnih igralcev na klopi pred vsako tekmo zelo pomemben.

Pri sestavljanju ekipe se lahko manager odloči za katero koli postavitev, ki pa mora vključiti vsaj enega vratarja, tri branilce in enega napadalca.

Kapetan in namestnik kapetana

Vsak manager mora pred začetkom vsakega kroga izbrati enega kapetana in njegovega namestnika. Točke, ki jih osvoji kapetan, se podvojijo, kar velja tudi za točke namestnika v primeru, da kapetan ne igra niti ene minute. Če tako kapetan kot namestnik kapetana ne igrata, noben drug igralec iz postave ne dobi dvojnih točk.

Izbira rezervnih igralcev glede na prioriteto

Rezervni igralci so glavna rešitev oz. alternativa v primeru nepredvidenih okoliščin, npr. če igralec iz prve postave ne more več igrati po izteku roka – v tem primeru ne morete več spreminjati ekipe. Ravno zaradi tega je še kako pomembno, ne samo da izberete rezervne igralce, temveč določite tudi njihov vrstni red glede na prioriteto.

V kar nekaj primerih med sezono se lahko zgodi, da bo rezervist prinesel več točk kot igralec začetnik. Mogoče boste želeli, da določen igralec iz enajsterice ne odigra tekme, in boste raje uporabili rezervista. Zato morate skrbno premisliti, kateri igralec bo na prvem mestu med rezervisti, saj mora ta igralec imeti največji potencial.

Na podlagi vnaprej določene prioritete rezervnih igralcev, se vse menjave na koncu igralnega kroga izvedejo samodejno na naslednji način:

  • Če vratar ne igra v tekočem krogu, ga bo zamenjal nadomestni vratar, če je ta igral v tem krogu
  • Če kateri izmed zunanjih igralcev ne igra v trenutnem krogu, ga bo zamenjal nadomestni rezervni igralec z najvišjo prioriteto, ki je igral v tem krogu in ne krši pravil o postavitvi ekipe (npr. če ima vaša začetna postava tri branilce, jih lahko zamenja le drug branilec).

Transferji

Transferji so eden najzanimivejših delov pri Fantasy Premier League, saj v veliki meri narekujejo, kako uspešen bo manager v sezoni, zaradi česar je še toliko bolj pomembno, da manager odgovorno in preudarno kupuje in prodaja igralce. Do prvega roka lahko opravite neomejeno število transferjev. 

Po prvem roku boste za vsak krog prejeli 1 brezplačen transfer, vsak naslednji transfer pa vas bo stal 4 točke od skupnega rezultata pri klasičnem točkovanju in rezultata tekme pri točkovanju Head-to-Head. Če boste po koncu igralnega kroga skupno osvojili 70 točk, pri tem pa opravili dodan transfer igralca, bo vaš skupni rezultat ob koncu kroga 66 točk.

Če možnosti brezplačnega transferja ne boste izkoristili v trenutnem krogu, lahko v naslednjem krogu opravite dodaten brezplačni transfer. Če tudi tega ne boste izkoristili, se brezplačni transfer prenese v naslednji krog, vendar imate lahko shranjen samo en brezplačni transfer za tekoči krog.  

V posameznem krogu lahko opravite največ 20 transferjev, kar pa ne velja, če aktivirate žetona Wild Card ali Free Hit.

Žetoni

S pomočjo žetonov lahko izboljšate uspešnost svoje ekipe med sezono, pri čemer lahko aktivirate samo en žeton na krog. Na voljo so naslednji žetoni:

Bench Boost – Vse točke, ki jih osvojijo rezervni igralci, bodo vključene v skupni rezultat ekipe, kar pomeni, da lahko med sezono igrate z vsemi 15 igralci.

Free Hit – Z aktivacijo tega žetona lahko opravite neomejeno število transferjev na en krog. Na koncu trenutnega kroga se trenutna ekipa vrne v začetno postavo pred aktivacijo žetona. Lep primer za aktivacijo žetona so poškodovani ali suspendirani igralci. Če več igralcev ne sme oz. ne more igrati, vi pa imate na voljo samo en brezplačni transfer, potem lahko z žetonom Free Hit dobite dodatne transferje in si na tak način ustvarite najmočnejšo ekipo za 26. krog – pred začetkom 27. kroga dobi ekipa enako postavitev kot na začetku. V bistvu gre za neke vrste Wild Card za samo en krog.

Triple Captain – S tem žetonom se točke, ki jih je zbral kapetan v določenem krogu, potrojijo, sicer se točke podvojijo.

Wild Card – Ta žeton lahko močno spremeni potek sezone, saj so z njim vsi transferji med posameznimi krogi brezplačni. V praksi to pomeni, da lahko zamenjate vseh 15 igralcev in na tak način hitro napredujete.

Žetona Bench Boost in Triple Captain lahko uporabite enkrat na sezono, in sicer šele takrat, ko svojo ekipo shranjujete na strani s svojo ekipo. Oba žetona lahko prekličete kadar koli pred rokom igralnega kroga.

Žeton Free Hit lahko uporabite dvakrat v sezoni 2021/2022, drugi žeton Free Hit pa je managerjem na voljo od 20. tedna igre. Managerji, ki do 20. tedna igre niso uporabili žetona, ne bodo izgubili prvega, temveč bodo imeli na voljo dva žetona.

Free Hit lahko aktivirate ob potrditvi transferjev in ga po potrditvi ne morete več preklicati. Prav tako žetona ne morete igrati v zaporednih krogih.

Žeton Wild Card lahko uporabite samo dvakrat na sezono. Prvi žeton je na voljo od začetna sezone in do 28. decembra, do 14:30. Po tem datumu bo na voljo drugi žeton Wild Card, ki bo pripravljen na začetek januarskega kroga za transferje in veljal do konca sezone. Ta žeton lahko uporabite samo pri potrjevanju transferjev za točke in ga ne morete preklicati.

Pri žetonih upoštevajte, da se pri igranju žetonov Wild Card in Free Hit vsi shranjeni brezplačni transferji izničijo. V naslednjem igralnem krogu boste spet imeli na voljo samo en brezplačni prenos.

Rok

Vse spremembe v ekipi, kot so npr. izbira začetne enajsterice, izbira kapetana in aktivacija žetonov, lahko opravljate do roka naslednjega kroga, če želite igrati z izbrano ekipo. Pravila posameznih rokov so enaka, in sicer ima vsak krog 90-minutni rok, kar pomeni, da v tem času pred začetkom prve tekme novega kroga spreminjanje ekip ni več mogoče. 

Če je rok pretekel, se vse spremembe ekipe upoštevajo šele v naslednjem krogu. 

Če vam bo uspelo osvojiti vsa pravila, potem lahko s treznim in preudarnim razmišljanjem ter natančnim spremljanjem posameznih tekem ustvarite dobro strategijo, ki vas bo popeljala do dobrih rezultatov.